До уваги підприємців
Жовтень 15, 2018
У доповнення до інформації Ужгородського держлісгоспу ще трохи цікавого про вузькоколійки та історію лісогосподарської справи. На цей раз з історії ДП «Воловецьке лісове господарство».
Жовтень 15, 2018
Show all

До уваги підприємців!

У доповнення до інформації Ужгородського держлісгоспу ще трохи цікавого про вузькоколійки та історію лісогосподарської справи. На цей раз з історії ДП «Воловецьке лісове господарство».

Перше впорядкування лісів зі складанням лісогосподарського плану та організацією лісництв на території сучасного Воловецького району було проведено в період з 1884 по 1887 роки. Орієнтовно до цього періоду часу /1880 – 1885 роки/ відноситься і побудова залізниці Стрий – Мукачево, що сприяло збільшенню експлуатації і транспорту лісу в інші регіони. Останнє чехословацьке лісовпорядкування, частково картографічні матеріали якого збереглися до нашого часу, було проведено в 1934-1936 роках. Цим лісовпорядкуванням вже були виділені захисні приполонинні смуги лісу шириною до 500 метрів. Ділова деревина заготовлялася в основному із хвойних порід, з листяних порід цінувались явір, ясен, в’яз, які вибиралися в процесі так званих «приіскових» рубок.

З 1900 – 1905 років значний поштовх до розвитку цілого регіону і лісозаготівлі зокрема дав початок будівництва в Сваляві фабрики гнутих меблів, лісопильного та лісохімічного заводів, вузькоколійної залізниці, яка з’єднувала лісові масиви в межах сучасного Воловецького та Свалявського районів з залізничною станцією Свалява. У 1946 році на базі лісових масивів акціонерного товариства «Латориця» та невеликих лісових масивів, що прилягали до населених пунктів був створений Жденіївський лісокомбінат. Для бука почали застосовувати суцільні концентровані рубки, а вирубані площі заліснювалися в основному ялиною. В цей час загальна протяжність вузькоколійки на території лісокомбінату складала 65 км і охоплювала сучасні Жденіївське, Пашківське, Підполозянське і Нижньоворітське лісництва. Пізніше були побудовані окремі гілки вузькоколійки в урочища Студенчик /тепер Верхньоволовецьке лісництво/ та Оса /тепер Нижньоволовецьке лісництво/ з перевантаженням деревини у вагони широкої колії на станціях Занька та Оса. Нажаль до цього часу збереглося в окремих місцях лише добре сплановане та якісно побудоване в ті роки земляне полотно.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.